Gekås

Mamma och jag kom igårkväll överens om att vi skulle åka till Gekås idag klockan nio. Jag går upp typ halv nio och då säger mamma att vi inte ska åka dit för att det är snöstorm. Halv tio sitter jag framför datorn och mamma kommer inspringande och frågar "Varför är du inte färdig än?! Vi skulle ju åkt nio!". Jag förstår mig inte på kvinnor... Jag satte på mig en lång kofta, nylonstrumpbyxor och converse och så åkte vi iväg. En bit bort från området säger mamma att det är synd att jag valde strumpbyxor eftersom om vi krockar så kommer jag frysa ihjäl. Jag försökte förtvivlat övertala henne att antingen åka tillbaka så att jag fick sätta på mig ett par byxor eller låna hennes. Båda alternativen misslyckades.

Så fort en människa sätter sin fot inne på Gekås så händer det något. All mänsklighet, godhet, respekt och medkänsla försvinner och man blir en känslolös robot som förstör allt som kommer i dess väg. Fem minuter efter att vi kommit in i byggnaden var jag halvt ihjälslagen och mamma ville åka hem igen. Tio minuter senare betedde jag mig som om jag var med i slutstriden på Sagan om ringen - Konungens återkomst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0