27 juli ´09 - Jobbig dag

På morgonen letade jag efter mitt skissblock som gått upp i rök. Jag började rota igenom alla lådor och hittade en plastpåse full med mappar och papper. Det var alla mina saker från gymnasiet. Provresultat, läxor, teckningar jag kladdat på under tråkiga lektioner och alla mina papper från den japanska kursen jag började på några månader innan jag fick sluta gymnasiet. Jag bröt ihop. Jag vet inte hur länge jag satt där och grät helt oavbrutet.

Lovisa fyller 15 år idag. Hela familjen satt vid ett bord samtidigt som Lovisa öppnade sina paket. Jag skulle räcka henne ett kuvert som låg precis vid min hand. På det stod det "Grattis Lovisa från farfar". Bara farfar, inte "farmor och farfar" som det alltid gjort. Samtidigt som Lovisa öppnade ett paket från pappa som innehöll en överdrivet dyr mobil blev min syn helt suddigt och jag gick in på mitt rum för att gråta ut. Mamma och pappa springer efter mig, stänger dörren och skäller på mig och säger åt mig att det är jävligt omoget att bli avundsjuk över sina syskons presenter. Jag sa "det stod bara farfar" och då satte dom sig på min säng och höll ett långt tal om... Ja, jag vet inte. Jag orkade inte lyssna. Jag bara satt och stirrade in i väggen tills dom gick.

Anton smsade imorse, men jag har fortfarande inte svarat på det. Jag har varit så ledsen hela dagen så jag ska vänta med att svara tills jag mår bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0