That's really lovely (lövely)

Igår var det den "årliga lövkrattardagen" på skolan. Hela grejen går ut på att hela skolan samlas på ett alldeles för stort område och krattar löv hela dagen. Självklart regnade det och självklart sa jag till lärarna att jag inte har kläder för det vädret och självklart sa dom att det inte spelade någon roll och att jag skulle kratta iallafall. Och självklart skulle man försöka göra grejen lite roligare så tio personer utsedde sig till ledare och delade in alla i lag och självklart skulle inte ledaren kratta utan bara leka tyrann och se till att sitt lag krattade så mycket som det gick.

Så där stod jag med min tyrann (som var snäll iofs) och sa att jag vägrade kasta mig ut i regnet utan att ha fått gå till mitt rum och byta om.
Fick jag det? Nej.
Fick jag det efter att jag gett henne mördarblicken? Ja.

Påväg till mitt rum hade mina converse och min jacka läckt in och blött ner alla mina kläder och väl framme vid mitt rum märkte jag att jag inte hade några nycklar. Då var det som om något brast inom mig och jag bestämde mig för att sitta där och sura tills krattningen var över. En kvart senare öppnade sig himmelen och den årliga lövkrattardagen ställdes in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0