Ibland tänker jag...

... på det här med covers.

Mina öron blöder. Jag älskar Alanis Morissette och "You oughta know" är utan tvekan hennes bästa låt och personligen en av mina favoritlåtar. Jag älskar även Britney Spears, men inte så mycket så att jag kan acceptera att hon gjort en cover på just den låten. Hon är ju popprinsessa, varför ska hon plötsligt börja ta andras låtar? Hon började ju med "egna" (Max Martins) låtar, tog över hela världen, sjönk ner till grundens grund, kom tillbaka med ett nytt album som gjorde succe och är nu påväg upp igen och då sjunker hon så lågt att hon börjar sjunga covers?

Och för att alla Britney-fans nu inte ska skälla skiten ur mig så menar jag med en enkel mening: Britney är skitbra och är en alldeles för stor artist för att sjunka så lågt att hon börjar sjunga covers. Hon behöver dom inte.



You oughta know - Alanis Morissette
(Ledsen Britney, originalet är alltid bäst)

Kommentarer
Postat av: jilina- tävling pågår.

Fast, det är ju faktiskt inte första gången hon sjunger covers. På oops i did it again albumet har hon ju (i cant get no) satisfaction ;).

2009-10-15 @ 09:12:25
URL: http://www.jilina.se
Postat av: Jessica & Roxana

fin blogg =)

kram :)

2009-10-15 @ 22:57:13
URL: http://jessicaroxana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0