Fortfarande sjuk

Jag vaknade fem imorse och mådde så dåligt att jag inte kunde somna om. Halsen var helt uppsvullen och jag kallsvettades.

Jag har haft tre planer för min sjukdom.
Plan A: Plåga mig igenom den och hoppas på att den försvinner så fort som möjligt.
Plan B: Knarka halstabletter, te, salt, vadsomhelst som tar bort smärtan.
Och om inga av planerna funkar så finns ju alltid plan C: Ta livet av mig.

Det finns vissa saker här i världen som jag verkligen har svårt att tvinga i mig, te och hounung är några av dom sakerna. Cissi (som är ett te-freak) har sagt att det finns ett te och en speciell hounung i hennes skafferi som jag ska dricka när jag mår som sämst. Efter att ha funderat lite över plan C, gick jag ut till köket för att sätta igång med plan B. Jag hittade teet som hette "Malasai Chai" och hounungen hette "Hounung - Dunderkur". Mitt smaksinne försvinner totalt när jag är sjuk så teet har jag inga kommentarer om, men honungen gick inte att ignorera. Den smakade som en blandning av vodka, mint och hostmedicin. Det var det vidrigaste jag nånsin smakat på. Men ändå... när jag druckit upp allt mådde jag faktiskt bättre. Efter det tog jag en dusch och mådde ännu bättre.

Nu var det iofs en timme sen och jag börjar må dåligt igen. Men till alla er som är sjuka vill jag bara säga att om ni inte har tillgång till magiskt te och dunderhounung, ta en dusch. Även om det bara funkar för en halvtimme så är man jävligt tacksam för den halvtimmen om man har mått skit i några dagar.


Kommentarer
Postat av: lisa!

haha, din plan C står alltind som plan B för mig ;D

2009-10-22 @ 21:10:46
URL: http://llisahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0