24 april ´10 - Födelsedagshelgen dag 1 (23 april)

Tjejkväll, som sagt. Mina tre bästa kompisar är alla vegetarianer. Gud har humor. Jag är en sån äkta köttätare att det är skrattretande. Men det fick bli kaninmat på huvudrätten. Köttfärsås med spaghetti, utan köttfärs och istället med quorn. Jag åt inte upp min mat. Men dom andra hade rätt, hade jag inte vetat att det var quorn hade jag trott att det var kött och inte tänkt på det under hela måltiden. Men eftersom jag själv lagat maten visste jag och började sakna kött.

Vi åt chips med dipp, drack läsk och pratade. Jag hade såklart gjort en egen tårta. Den var täckt med hallon och högst upp hade jag skrivit "Mille fucking 20" med chokladsås. Efter att ha stått i kylen någon timme hade chokladsåsen spridit ut sig och min fina text var borta. Dessutom ville ljusen inte stå rakt och jag som tänkte sätta i tjugo stycken fick nöja mig med tretton. Jojan bröt sönder ett rosa ljus, Linns sjönk in i tårtan och Jay spelade ett dramatiskt stycke på pianot under tiden.



Sen kom min höjdpunkt. Jag hade hela veckan jobbat på att göra en egen frågesport som jag skulle plåga dom med. Kategorierna var: "Mille", "Filmer", "Disney" och "Vilken låt ur vilken film?". Jag hade gjort skittaskiga frågor, så deras resultat var inte bra. På filmer t.ex. så vann Jay med 1,05 poäng och Jojan och Linn delade andra plats med noll poäng. Men det var väldigt roligt och vi höll på i två timmar.

Linn glömde sin present hemma och Jojan ville ge sin på min riktiga födelsedag. Men Jay hade köpt en sidenmorgonrock med blommor och påfåglar på i Thailand som hon gav till mig. Jag ska be någon fota mig i den imorgon så att jag kan lägga upp den här. Den är jättevacker.

Kvällen flöt på och när Jay och Linn gått hem tittade jag och Jojan på Cry Baby. Halv fyra kom jag på att jag skulle upp om fyra timmar och fick panik och började springa runt i huset med disk, tvätt (?!) och försökte samtidigt tvätta bort sminket. Klockan fyra låg vi i sängen och somnade. Nästa dag vaknade jag 45 minuter efter att larmet ringt och fick stressa sönder hela dagen.

Vad jag gjorde idag skriver jag om imorgon
för nu har jag varit tjugo år i tjugo minuter (hehehe...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0