Svårt att sova?

* Sov på rygg.
Många sover på magen trots att det inte är bra för rygg och nacke.

* Skippa cola, te och kaffe som ger en uppiggande effekt.

* Sov naken.
Kroppen förstår lättare att det är sags att sova om den kyls ner en aning. Har du familjemedlemmar som inte vet vad knacka betyder, sov med fötterna utanför täcket.

* Nonchalera klockan.
Att titta på klockan varannan minut gör bara att hjärnan stressar upp sig.

* Varva ner.
Minst en timme före du faktiskt ska gå och lägga dig kan det vara bra att läsa en bok, titta på tv eller något annan avslappnande för att kroppen ska förstå att den ska somna snart.

Kommentarer
Postat av: Linda - det handlar om helheten, tävling pågår!

Hejsan jag heter Linda. Jag skriver inte bara för att jag vill ge dig en möjlighet till att Vara med

o tävla om ett jätte fint halsband som jag nu lottar ut i min blogg!



(För mer info, klicka på denna länken: http://lindapyykkonen.blogg.se/2010/march/tavla-med-parlsmycken.html )



Nej, jag skriver också för att säga att jag tycker

din blogg är mysig och unik, som borde synas mer. vad säger du förresten om att vi följs åt

via bloglovin? =) Ser framemot att höra ifrån dig!

2010-04-04 @ 22:02:09
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0