8 augusti ´10 - Dagens tonåringar...

Bajseftermiddag. Mamma bad mig laga kvällsmat och jag tänkte imponera med min nya maträtt som jag hittade på för några dagar sen, men inga av ingredienserna fanns i kylskåpet så jag var tvungen att gå och handla. Jag misstänkte att jag inte skulle kunna bära alla påsarna själv så jag frågade min syster om hon ville följa med. Som den bittra tonåringen hon är så mumlade hon något, men gick iallafall mot korridoren. Jag fick mammas kort och frågade min syster om hon kunde koden till det och hon svarade ja.

På vägen till affären försökte jag kallprata lite, skämta, osv och fick ingen respons förutom suckar. När vi var inne i affären bad jag henne hjälpa till att hitta varorna jag behövde och hon letade genom att stå och titta sig omkring utan att röra sig ur fläcken. Jag känner hur jag blir surare och surare för varje minut men försöker ignorera det och letar ensam. När jag väl har allt jag behöver och ska gå till kassan frågar jag vad koden till kortet är och hon svarar
"hur ska jag kunna veta det?".

Då jävlar tappade jag tålamodet. Självklart har ingen av oss mobiler med oss så jag säger åt henne att stanna i affären medans jag går hem och frågar mamma om koden. Hon börjar gnälla över att hon inte bara kan stå där medan jag är borta och när hon ändå var igång så börjar hon gnälla över att hon inte ens ville följa med från början och att hon blev tvingad. Jag frågade henne om hon ville följa med, jag tvingade henne aldrig.

Jag blev skitförbannad och började lägga tillbaka alla varor på hyllorna och sa åt henne att hon skulle laga mat istället för mig. Då sa hon att hon skulle hämta koden och att jag skulle stanna kvar. Så jag stod och stirrade på pasta och kryddor i en löjligt lång tid och när jag började misstänka att hon övergett mig började jag gå mot utgången där jag mötte mamma. Jag förberedde mig på en utskällning, men hon var lugn som en filbunke, sa åt mig att slappa av och gick och betalade maten.

Väl hemma bosatte jag mig i köket och lagade mat som mamma älskade och gjorde en sallad som pappa berömde under hela middagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0