Termin 3

Då var det dags igen... Skolstart. Sista året.

Jag har iallafall ingen ångest angående boendet som förra året. Jag är mer nöjd än någonsin den här terminen. Jag kommer att ha samma rum i huvudbyggnaden som jag hade i våras och Anton kommer ha det största rummet på Tallbacken med flest garderober och stor yta så att en dubbelsäng får plats.

Det jag har ångest över detta året är packningen. Eftersom jag inte kommer kunna åka hem varje helg så måste jag mer eller mindre ta med mig allt jag kommer behöva under året redan på söndag. Det kommer att bli mycket packning, men pappa är iallafall så snäll att han skjutsar mig till Varberg i helgen där jag möter upp Anton som kör oss till skolan. Annars hade jag fått ta allt på tåget och det hade aldrig gått.

Under mitt första år på skolan tog jag faktiskt med mig hela mitt rum till skolan och det var inte kul när jag packat ner allt och skulle packa upp allt igen hemma när terminen var slut. Under mitt andra år tog jag inte med mig mycket alls och ändå blev det sju väskor och två lådor när jag packat ner allt. I år vet jag inte hur jag ska göra. Filmerna får stanna hemma, dom tar så sjukt mycket plats. Men jag får nog ta med mig nästan alla kläder, eftersom jag inte kommer kunna tänka "Jag vill ha på mig den där tröjan... Skitsamma, jag hämtar den i helgen".
Det största I-landsproblemet är faktiskt vilken morgonrock jag ska ta med mig. Jag har sex stycken och ska ta med mig två, men vilka?

Mja, mja... Det löser sig. Nu börjar det igen, han och jag 24/7...
Vi kommer driva varandra till vansinne.



Mitt första rum.
Vi höll på att packa in alla saker när jag avbröt för att ta en bild på rummet.
Det gick knappt att gå på golvet när allting var "färdiginpackat".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0