Ibland tänker jag...

... på hur livsfarlig mellandagsrea kan vara.

Jag har bara gjort detta i Varberg och hade ingen tanke på att det skulle vara annorlunda i Malmö. Men skåningar är inte bara livsfarliga. Dom är brutalt våldsamma också. Hela dagen har jag blivit puttad åt alla håll och folk har trampat på mina nya skor.


Jag kände mig ovanligt intelligent igårkväll. Eftersom det är rea i praktiskt talat alla affärer så borde det vara extra billigt inne på H&M eftersom den affären alltid är billig. Jag ställde min klocka på halv nio och snoozade till klockan tolv (jag kanske inte är så intelligent ändå...) och sen tog jag mig ner till stan fort som fan. Där märkte jag att jag inte är den enda intelligenta tjejen i Malmö.


Jag känner till tre H&M-affärer i Malmö och hade siktat in mig på den bästa av alla. Det hade resten av alla tjejer i Malmö också gjort... Affären var full av tjejer i min ålder och alla var som galna. Jag försökte komma fram till kläderna genom att viska fram ett "ursäkta", men dom vägrade flytta på sig. Jag är inte dum. Eftersom tjejerna var i min ålder så vet jag precis hur dom funkar.

1. Det är mellandagsrea. Det innebär krig och bara dom starkaste överlever.
2. Jag bor på ett internat. Inget kan skada mig, så jag har inget hotfullt i väskan. Dom bor i en storstad, dom har pepparspray.


Det var inte värt att försöka knuffa undan dom om jag skulle förlora synen på köpet.


Jag vandrade vidare till nästa H&M-butik. Där förstod jag med en gång att det skulle bli enklare. Det var ett gigantiskt gäng med småtjejer, men eftersom dom inte räckte upp längre än till magen på mig så kände jag mig inte hotad. Men när jag närmade mig rea-hörnet vände sig alla om och tittade på mig. Jag visste inte att det kunde finnas så mycket ondska i barns ögon. Jag förstod att dom skulle köra på myrtaktiken och anfalla mig allihopa samtidigt och då skulle jag ha lika mycket chans att överleva som i den förra affären.


Vid det här laget var jag riktigt sur. Det snöade, var iskallt och jag hade inte hittat någonting till mig själv. Jag som hade fått ett presentkort på H&M och allt... Sista butiken var ju bara löjlig. Det var inte alls många tjejer där och dom flyttade på sig när man kom i närheten. Men här hade alla snygga grejer tagit slut också. Jag tittade lite på resterna och såg att ingenting passade mig. Så jag gick bort till underkläderna (där det inte var rea) och köpte ett par söta trosor för att trösta mig själv.


Imorgon ska jag och min syster ge oss ut i striden igen.
Jag måste ju ha någon som backar upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0