"It's because I'm green, isn't it?"

Appropå julen. Jag tål inte filmen How the Grinch stole christmas. Jag stör mig på karaktärerna och hela historien i sig. När jag pratade med Jojan senast berättade hon att hon alltid ser på Grinchen på julafton. Filmen kom ut år 2000 och jag har bara sett den några få gånger sen dess, så jag beslöt mig för att ge den en till chans.

Den är fortfarande dålig.


Men det roliga med den är att man kommer ihåg alla karaktärer och röster och nu när man är äldre förstår man vilka dom är.


Lilltjejen är ju Taylor Momsen från Gossip girl.






Berättarrösten är Anthony Hopkins. (Det bästa med filmen är ju att dom valde hans läskiga kannibalröst.) För övrigt så spelade Hopkins in alla sina repliker på en enda dag.




Från början var det meningen att Tim Burton skulle styra över filmen och Eddie Murphy eller Jack Nicholson skulle spela huvudrollen.

Inte sen Trollkarlen från Oz har man gjort en film där alla karaktärer haft så mycket smink.



Det finns bara en bra scen i filmen och den är filmad med en videokamera på youtube -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0