Filmtips - Watership down (1978)

Jag har precis sett den värsta tecknade filmen någonsin. Den heter Watership down, eller "Den långa flykten" på svenska. Den handlar om en synsk (?) kanin som förutspår att kolonin som hans kaninflock bor på kommer att förstöras. Han får med sig ett gäng och dom beger sig bort för att hitta ett nytt hem.

Filmen i sig är väl okej. Kaninerna har underbara namn som Viol, Björnbär och Hassel. Sött än så länge. Men så kommer allt blod. Jävlar, jag har aldrig sett så mycket blod i en tecknad film. Kaninerna biter ihjäl varandra, dom fastnar i fällor och spottar blod och dom blir skjutna.

Egentligen så tipsar jag faktiskt inte om den här filmen, jag var bara tvungen att skriva om den. Men om du vill se en ovanlig barnfilm där kaniner blöder alldeles för mycket, så... Ja, go for it.



Film som bygger på Richard Adams bästsäljare om en kaninfamilj som letar efter ett tryggt ställe att bo på och möter många faror på vägen.






Här har jag samlat dom värsta klippen från filmen.


0:46




0:00




4:39


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0