22 januari ´10 - Maaaaat

Igår kväll kände jag vid halv elva att jag var trött. Jag beslöt mig fort som fan för att utnyttja tillfället till att förhoppningsvis få en normal sömn för första gången på flera år. Jag har haft sömnproblem sen dagis, men den här veckan har jag sovit fyra till fem timmar och dessutom vaknat flera gånger mitt i natten. Jag tog bort sminket, satte på mig pyamasen, kröp ner i sängen och satte på mig hörlurarna till ipoden. Sist jag tittade på klockan var den tolv och sen minns jag inte mer. Jag vaknade kvart i nio och gick upp utan att det kändes jobbigt ^^ I skolan var jag väl inte sådär jättesnygg i ett par svarta byxor, Antons alldeles för stora tröja, skatboet till hår och osminkad, men jag var så utvilad och mådde super.

Sen började iofs problemen. Jag hade missat frukosten, sen var det sjukt äcklig mat i skolan (ni vet en sån där sörja som man bara ser på film?) så jag hade inte ätit sen igår kväll. Jag har mer eller mindre svält mig själv hela veckan och på måndag ska jag på ett möte med en av "mattanterna" som ska prata mat med mig och skriva ner maträtter som jag tycker om. Iallafall, jag fick skjuts av en lärare halvvägs hem när skolan slutat. Han släppte av mig på ett matställe mitt ute på landet där pappa lovat att hämta mig om en kvart. Jag gick in och satte mig och väntade. En kvart senare får jag ett sms av pappa där det stod att han missat tåget och skulle komma om en timme istället. Det var lugnt för mig, jag håller på att läsa världens bästa bok så det var bara skönt att få sitta och ta det lugnt samtidigt som jag läste sida efter sida. Dock hade jag inte räknat med att folk skulle komma in och beställa köttbullar, kyckling och andra goda saker. Lukten från all mat höll på att få mig att svimma ett tag. När jag kom hem hade mamma lagat tacos, pizza och köpt läsk, chips och andra tilltugg. Nu är jag äntligen mätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0