1 juli ´10 - Update om flytten

Fy fan, vilket helveteliv jag lever. Just nu befinner jag mig i lägenheten i Malmö och mår apa. Jag har snart varit här i en vecka. Det finns inget internet, inget varmvatten på min toalett, inga möbler, inget jobb, ingen Anton eller Jay och ingen Luna. Det som däremot finns är en otroligt sliten människa. Mina fötter är fulla av blåsor och skavsår efter att ha gått runt i hela Malmö i två dagar och letat jobb. Så fort jag kom till hissen som skulle ta mig hem tog jag av mig mina nu trasiga skor och gick barfota genom korridoren. Nu är mina fötter smutsiga också... När jag inte sökt jobb har jag hjälpt till att bära upp saker på vinden. Jag har blåsor på händerna och ont i ryggen. Jag ser inte klok ut. Jag behöver en dusch och en burk med rynkkräm, för jag kan svära på att jag ser tjugo år äldre nu för tiden. Dessutom har mitt löshår lossnat...

Det finns inga gardiner eller liknande heller, så man vaknar när solen går upp och steks i en bastu under dagarna. Antingen är saker upppackade (Hur många P får man ha med i ett ord?) och lagt på de mest konstiga ställena eller så ligger dom längst ner i lådor. Mamma säger att jag måste packa upp mina sju lådor så att man kanske kan få in en garderob i det pyttelilla rummet, men vart ska jag lägga innehållen i lådorna om jag inte har någonstans att lägga allt? Jag har en superliten garderob som nu är fylld med mina tjocktröjor. Om det inte är för mycket begärt skulle jag vilja ha en till så att resten av kläderna och underkläderna kan vara nånstans.

Nu har iallafall gubbarna lovat oss internet i två veckor utan att något har hänt. Prisa Herren för att mobilt internet finns, prisa inte Herren för att det inte funkar på min dator. När jag får internet på riktigt ska jag tömma min kamera på bloggen.

Ikväll tänkte jag faktiskt komma i närheten av vatten för första gången på en väldigt lång tid. Jag ska testa badkaret ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0