Ibland tänker jag...

... På hur det hade varit om allting var annorlunda.

Imorgon är det dags för studentbalen. Hade jag inte strulat till det hade jag gått på den.

Jag hade antagligen precis som nu fortfarande varit vaken. Jag hade tillbringat hela kvällen inne i badrummet med att bada, tvättat håret, haft i en hårinpackning, lagt en ansiktsmask, rakat, filat, putsat. Sen hade jag smörjt in mig med en hudlotion, målat naglarna, plockat ögonbrynen och lagt mig i sängen och tittat på den tjejigaste, prinsessaktiga filmen jag kunnat hitta. Jag hade provat min balklänning för antagligen hundrade gången. Den skulle ha varit vit, det bestämde jag redan i nian. Den skulle sett ut som en blandning mellan en bröllopsklänning och något som bara en Disneyprinsessa skulle haft på sig. Jag skulle ha lockat håret och satt upp vissa delar där bak med pärlor och kanske någon blomma. Jag skulle gått på balen tillsammans med en stilig grabb som skulle klätt sig gothaktigt. På morgonen skulle jag vaknat så fort väckarklockan ringde, ätit en gigantisk frukost och sminkat mig. Jag skulle haft porslinhy, lösögonfransar, kanske sotade ögon och en ljus färg på läpparna. Sen skulle jag klätt på mig klänningen och spegla mig i några minuter innan jag skulle gått igenom hela huset och visat upp mig. Lite senare skulle min grabb komma och vi skulle på något elegant sätt tagit oss ner till stan där vi ställt oss i samma led som alla andra och gått igenom stan och låtit alla ta kort på oss. Inne på sociten skulle jag druckit vitt vin och dansat vals. Nästa dag skulle mina fötter värka av mina nya skor, min klänning skulle antagligen ha en fläck på sig från kvällen och mitt huvud skulle vara fyllt av pärlor. Men jag hade varit lycklig. För att gå på en bal är en upplevelse som man (om man har tur) får uppleva en gång i livet.

Jag skulle förberett mig för allt detta nu, om jag bara inte hade strulat till det.

Kommentarer
Postat av: Gossip girl

Hehe jag skrev 8 inlägg i förgår (om du räknar och kollar datum) och 7 inlägg dagen innan det, och 6 dagen innan det och resten 4. Bara igår som jag skrev 2 för det var lördag :)

2010-06-13 @ 09:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0