Finne...

Jag får aldrig finnar. Men när jag väl får en så vägrar den ge sig. Imorse vaknade jag upp med en gigantisk (verkligen gigantisk) röd finne. 

Mille med röda finnen
hette en helt vanlig tjej 
som ätit för mycket choklad,
därav kom dess röda sken. 

Mille fick alltid höra
"Se, hon har sitt dimmljus på",
att hon blev led på detta,
det är sånt man kan förstå.

Men en mörk julaftonskväll
Tomtefar han sa:
"Vill du inte Mille säg,
med din finne lysa mig."

Allt se'n den da'n den tjejen
tomtens egen släde drar. 
Mille med röda finnen
lyser väg för tomtefar
.

Typ...

Iallafall, jag har försökt klämma den men det är ingen sån finne som man kan klämma. Innan pratade Anton i telefon med sin kusin. När han lagt på luren sa han: "Nu ska han tydligen härma mig". Då ska Oskar: "Vadå? Ska han också skaffa en flickvän med en stor finne i pannan?" .___.

Nu har jag stått i duschen i en timme och försökt ånga upp djävulen (Finnen, inte Oskar) och liiite har den försvunnit, men inte tillräckligt. Jag hade ett svagt minne av att man ska ha tandkräm på en finne om man vill att den ska försvinna så nu sitter jag här och stinker mint. Dock var jag inte lika säker på om det skulle funka, så jag sökte på google efter det.



Seriöst, båda meningarna betyder samma sak...



Kommentarer
Postat av: Anonym

men mille, i tredje versen står det ju mule jö.

2010-05-07 @ 00:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0