Disney instrumental

Jag har gått på den här skolan i tre år snart och fattar fortfarande inte riktigt vad samkväm är, men man kan väl kort förklara det som att hela skolan en gång i veckan gör något tillsammans som t.ex. tittar på film, har frågesport, bygger en fågelholk (haha, ja det har vi faktiskt gjort en gång).

Imorgon är det åter igen samkväm och det är vår klass som ska ha hand om det. Om jag förstått det hela rätt (varför hänger jag aldrig med i svängarna?) så ska vi försöka skapa Hotell Gasten från Liseberg nere i källaren.

Jag har fått i uppgift att leta fram musik som ska spelas lite tyst i bakgrunden och efter att ha strykt introt till Hajen osv från listan började jag tänka på Disney. Inte att vi ska spela Hakuna matata alltså, utan vi ska använda de lite mer läskiga melodierna som hörs i vissa filmer. Jag har lyssnat igenom Skönheten och odjuret, Den lilla sjöjungfrun och Törnrosa och kom nu inte och säg att du inte skulle bli lite skraj av att höra detta i en mörk källare.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0