20 augusti ´11 - Barnvakt

Igår tog vi oss igenom pyjamaspartyt och idag kom vi fram till att vi aldrig någonsin ska göra om det. Ungarna var helt galna och Ofelia visade en sida jag aldrig sett förut. Dom skrek, dom hoppade, dom hjulade (wtf?!), dom dansade, dom sprang runt i huset, dom spottade ut mat på bordet och vissa var uppkäftiga. Pappa stod för maten, mamma stod för the good cop och jag stod för the bad cop. När det var läggdags började två stycken längta hem och somnade i mammas armar och jag låste in mig på rummet och såg den sista Pirates-filmen.

Idag är alla (förutom Ofelia, såklart) helt förstörda. Mamma har legat i sängen hela dagen, pappa har städat och jag har diskat. Ikväll är mami och papi bortbjudna, så jag är barnvakt åt Offie. Vi ska köpa pizza och sen ska vi äta upp resten av tårtan, chipsen, popcornen och ostbågarna. Nyttig kväll...



Jag är fortfarande blond. Jag börjar faktiskt vänja mig vid det. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0