Missbildad Collie

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag försöker måla lite då och då, men jag har inte ork till att få det bra. Jag kladdar på och sen blir jag grinig när det inte blir bra. Jag måste få lite tålamod.

När jag var liten älskade jag att måla hundar. Jag satt med hundböcker och målade av så många olika raser jag kunde få tag på. Men trots att jag ägt en Collie i åtta år kan har ja aldrig kunnat måla av en. Den har helt enkelt ett alldeles för svårt utseende. För en kort stund sen fick jag för mig att jag skulle försöka måla en, men jag skulle inte titta på en bild utan försöka måla ur minnet. Annars skulle jag bli galen när jag jämförde originalet med min kladd. Jag hämtade papper, penna och sudd och satte igång och när jag var färdig gnällde jag över att nosen var för kort, att kroppen var för liten, osv men märke sen att något mer var fel. Jag tittade länge och sen märkte jag vad som verkligen var det stora felet med hunden.
Den hade bara två tassar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0