26 december ´11 - Mille vs Blåsan

Min kropp har börjat förvarna mig om att en förkylning är pågång och jag har börjat förvarna min kropp om att jag inte tänker tillåta det.

Till att börja med har jag fått en blåsa på tungan. Jag har försökt bli av med den i flera dagar, men den verkar inte vilja ge upp. Efter att jag försökt allt som jag brukar göra och som alltid funkat förut, så har jag googlat lite och fått lite nya tips som jag testade igår.  Till exempel har jag tryckt in en citron i munnen. Saften ska tydligen dra ut vätskan ur blåsan. Aj, säger jag bara. Efter det la jag på lite bakpulver eftersom det skulle fräta (?) eller något liknande. Ajaj, säger jag bara. Sen såg jag att blåsan blivit mindre och tunnare, så jag gick och la mig och somnade med ett leende. På morgonen hade blåsan blivit ännu större, så trots min sjukhuskväll så lyckades jag tydligen bara reta upp den ännu mer. Nu tänker jag låta den vara...

Dessutom rinner min näsa, jag känner mig hängig och imorse hade jag huvudvärk. Mami kom precis in med ett glas med nypressade apelsiner och citroner som jag motvilligt svalt, så efter min promenad ska jag bara vila och be till Gud lite då och då att jag inte blir sjuk innan nyårsafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0