Ibland tänker jag...

... på det här med julafton.

År 2008 hade jag den bästa julen någonsin. Lång historia kort = Varenda dag var bra hela december. Jag ansträngde mig till tusen för att det skulle bli en bra jul, jag hjälpte till med allting, jag såg till att alla fick så bra presenter som möjligt, jag höll humöret och dagen före julafton var jag som ett barn igen. Jag har aldrig haft en sån lyckad jul, inte ens när jag var liten.

Sen har jag aldrig haft en dålig jul egentligen. Alla är ju bra på sina sätt, men det var något speciellt med 2008. Så det här året då? Jag orkar inte ens bry mig. Det är inte menat på ett bittert sätt, utan jag bryr mig helt enkelt inte. Jag har levt i en rosa bubbla hela december och inte haft tankar på något som haft med julen att göra. Jag har inte frågat någon vad dom önskar sig, jag har inte bakat pepparkakor, jag har inte lyssnat på julsånger, jag har sett en julfilm, jag har inte köpt minsta lilla julklapp och jag har inte gnällt över snö (ja, det är tradition).

I början på december frågade mamma vad jag önskade mig. Jag sa att jag bara ville ha hem Nellie över julen. Det fick jag inte.

Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändrats
Men du finns kvar
Allt var svävande men nu så ser jag klart

Mina minnen höll mig uppe varje dag
Du är som att andas för
Jag gav aldrig upp dig när du försvann
Långa dagar blev till nätter sen till år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0