20 februari ´11 - Ännu mer ångest och huvudvärk... men också glass!

Ikväll har jag och Anton kommit fram till två saker.
1. Man ska aldrig skjuta upp en uppsats. (Upp en Uppsats.. haha, nu är jag löjligt trött och inte ens lite smårolig -.-)
2. Vi ska aldrig skaffa barn. Stackarn kommer ju ärva våra sorgliga skolhuvuden och få ett helvete genom alla skolår.

Men nu vet vi iallafall exakt vad vi ska göra, vi ska ge upp. Min huvudvärk blixtrar på och ingen av oss kommer någonvart och då är det lika bra att lägga ner skolarbetet för dagen.




Jag ska ta en dusch och sen krypa ner under täcket med min första Ben and Jerry (Chocolate Fudge Brownie = chokladglass med kladdiga browniebitar) och titta på The Pursuit of happyness. Det känns som om vi är påväg in i en Will Smith-period.



Filmen är inspirerad av den sanna historien om Chris Gardner – en försäljare från San Francisco som kämpar för att bygga en framtid för sig själv och sin 5-årige son Christopher. När hans flickvän Linda lämnar honom måste Chris uppfostra Christopher på egen hand. Chris hängivelse ger slutligen resultat när han får en praktikplats utan lön på en extremt prestigefylld börsmäklarutbildning – där endast en av tjugo praktikanter klarar sig vidare.
Men utan lön blir Chris och hans son vräkta från lägenheten och tvingas sova på gatorna, på härbärgen och till och med i tunnelbanan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0