25 mars ´11 - "Hello, Courtney's rooms. This is Miranda. Eww... it's Foutley."

Och så blev det fredag igen. Jag har sagt hej då till Anton och nu sitter jag här i vår egen personliga svinstia. Här måste städas... Nu!

Men innan jag sätter igång med det ska jag berätta om helgens tema. Den här gången handlar det inte om film, utan om tv-serier från min barndom och ungdom. Jag har hittat fyra serier, tre som jag älskade och en som jag knappt kommer ihåg.



Serien handlar främst om hur tonårstjejen Ginger och hennes vänner Dodie och Macie alla försöker att höja sin status från att vara skolans nördar till att tillhöra skolans innegäng. Som tur är för Ginger, så har skolans mest populära tjej, Courtney Gripling, ett gott öga för henne vilket gör att Courtney ofta inkluderar Ginger i hennes sociala aktiviteter. Ginger brukar alltid dokumentera allting som händer i hennes liv i hennes dagbok.

Åh herre jävla Gud, vad jag älskade den här serien. Jag har letat efter den i flera år och nu har jag äntligen hittat den! Den gick på Nickelodeon och jag hade alla avsnitt inspelade på VHS. Eller ja, tills Jojan fick låna videobandet och råkade spela över två avsnitt... Men idag är dagen då jag förlåter henne.



Sabrina har flyttat in hos sina fastrar. Där ska hon lära sig om magin som hon har fått från sin far. I familjen ingår också den svarta katten Salem, som egentligen också är en trollkarl men som har blivit förvandlad till katt som straff för att han försökte erövra världen. På dagarna går Sabrina i en helt vanlig skola och har normala tonårsproblem, något som inte alltid blir lättare bara för att man kan åtgärda vissa saker med hjälp av magi.

Jag hade inte kanalen som Sabrina gick på, men jag brukade titta på den hemma hos kompisar och jag tyckte verkligen om serien, för att inte tala om Salem. Jag ska dumpa Anton och leta upp den katten. ♥



Sam, Clover och Alex är tre hemliga agenter som jobbar för World Organization Of Human Protection. Deras jobb är att skydda världen från ondska. Till deras hjälp har de högteknologisk utrustning som är maskerad som vanliga "tjejsaker", t.ex. "laserläppstift".

Jag minns inte vilken kanal Totally spies gick på, men jag hade den. Dock så sändes programmet på en dum tid, så jag tittade på det väldigt sällan.



Buffy tycker allra bäst om att shoppa med sina väninnor när en äldre man berättar för henne att hon är den utvalde - hon ska bli en vampyrdödare.

Jag kommer knappt ihåg något från Buffy. Jag ville följa serien, men det blev aldrig av. Nu blir det av.

Kommentarer
Postat av: althea

Åh, jag saknar Sabrina, var många år sen man såg de nu. Borde man kanske göra nåt åt..

Buffy är f.ö bara bäst ^^

2011-03-29 @ 21:48:23
URL: http://altheatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0