10 september ´11 - Var rädd om dig själv

För ett tag sen såg jag Malmös senaste konstverk. Jag gillar idén, men jag är mer nyfiken på hur dom ska få upp huset igen och vart dom då ska göra av det.



Igår var det inspark för ettorna i parken mittemot oss och idag ser parken ut som fan. Jag gick runt och kollade när jag fick syn på en cykel som var inlindad i grenar. Jag fick för mig att det var ett nytt konstverk, så jag gick fram till en tant som stod och studerade cykeln och frågade om hon visste vad det var för något. På cykeln låg en lapp som var fastklistrad på en ros. På lappen stod det "igår (9/9) blev min flicka våldtagen". Jag stod kvar med tanten ett tag och pratade med henne, sen sa hon åt mig att vara rädd om mig själv och så gick hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0