15 december ´12 - Sista gången

Jaha... Då var allt färdigt. Jag sitter i ett tomt rum. Eller nästan i alla fall. Möblerna är ju kvar, men alla saker är nerpackade. Det känns som om jag inte gjort något annat under flera år än att packa ner och packa upp. Fram och tillbaka från skolan, fram och tillbaka från Varberg och Malmö. Nu ska jag i alla fall stanna på ett ställe ett bra tag och kommer endast behöva packa små väskor inför kommande Varbergsresor.
 
Egentligen har jag ju gjort det här så många gånger. Men den här gången är det verkligen på riktigt. Jag kommer ändå att komma hem till föräldrarna varenda dag, men ändå... Det känns konstigt.

Imorgon kommer det bli ett galet flängande fram och tillbaka och jag kommer vara så trött på kvällen, men det kommer ju att vara värt det. Mina systrar blev sentimentala ikväll och vi kurade ner oss allihopa i soffan med filtar, chips, cola och en film. Ofelia somnade och Lovisa halvslumrade och mellan dom satt jag. Sista kvällen.
 
När alla gått och lagt sig tog jag all disk och packade ner det sista. Nu ska jag byta om till pyjamas och sova sista natten på rummet. "Sista gången" är nog den meningen som jag använt alldeles för många gånger idag.
 
Nej, nu ska jag verkligen sova. Imorgon kommer alla gå upp tidigt och sen kommer vi vara igång hela dagen.
 
 
Gammal bild tagen hemma hos Tommy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0