23 december ´12 - Wall of text med allt som hänt den senaste tiden

Bröööl! Sen jag flyttade till internatet första gången och sen flyttade ut och sen flyttade in och höll på under flera år och sen flyttade till Malmö så har jag lovat mig själv varje gång att det var sista gången jag flyttade. Och den här gången var det fan sista gången. Jag tänker inte lämna lägenheten, dom kommer antingen få släpa ut mig eller packa ner och sen packa upp alla saker, för jag gör inte om det här igen.

Flyttdagen gick bra, men det är roligare att skriva om det negativa. Det regnade och att springa ut med möbler till flyttbilen i regn var inget som någon uppskattade. Dessutom blev det slask av allt och jag trampade i världens hög och gick runt med en blöt, kall fot resten av dagen. När vi kom fram till min lägenhet frågade en kvinna om vi skulle flytta in. Jag var så trött att jag bara svarade "ja" och hon missförstod och trodde att sex personer skulle få plats i en etta. Efter att alla möbler och lådor kommit in i lägenheten köpte pappa hamburgare och kebabrullar och sen satt vi på golvet och åt.

Sen dess har jag tillbringat dagarna med att packa upp och nu är jag färdig. Jag har haft småbesök lite då och då och idag hälsade jag på hemma och det blev så sent att jag fick sova över. Så nu sitter jag i Ofelias rum med en sovande Jason i knät.

Idag har för övrigt varit en stressig dag. Det tar vanligtvis åtta minuter att gå hem till föräldrarna, men mamma gav mig en lista på saker som skulle plockas upp på vägen så det tog överdrivet lång tid. Förutom mjölk och andra småsaker, så ville hon att jag skulle köpa två blommor. När jag kom in i en blomsteraffär fick jag hjälp av en kille i min ålder och när jag skulle betala tog dom inte kort så jag började räkna enkronor och märkte att det fattades fem kronor. Så då tog allting ännu längre tid eftersom jag fick lägga charmen på full rullning och flirta mig ur situationen. Tack gode Gud för mitt självförtroende så fungerade det. När jag äntligen kom fram med alla sakerna kom David på besök med sin flickvän och vi hade mini-jul. Hela kvällen har spenderats i soffan med allt möjligt som mamma bakat dom senaste dagarna och nu har hela natten spenderats i sängen där jag pratat med Aleksander. Imorgon ska jag ta en snabb runda hem och hämta lite saker och sen ska jag tillbaka hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0