2 november ´12 - Luke, I am your father

Fredag! Jojan slutar skolan om en timme och Mario är ute på äventyr i Göteborg, så ikväll blir det quality time. Jag är både hungrig och sötsugen, så jag ska iaf köpa pizza och sen ska vi äta chips och dricka cola framför... Star wars. Ja, nu är stunden kommen. Bara för att Jojan inte kunde hålla sin stora trut igår inför Mario så fick han reda på att jag aldrig sett dom filmerna och efter tjugo minuters tjat så gick jag med på att se den första. Jag har ju alltid vetat att det här skulle ske förr eller senare. Men som jag sa igår så finns det ju en anledning till att dom är så stora, så jag tror inte att filmen kommer vara dålig. Men jag vet ju redan det viktigaste...

Idag har jag varit desperat hemmafru och ensamstående mamma. Jag har gått till anfall mot den gigantiska diskhögen i köket, jag har vikt tvätt för tusen personer, städat alla toaletterna och plockat i ordning i hela lägenheten och Jason har varit med överallt. Han klarar inte av att vara ensam, men samtidigt är han så nyfiken att han måste peta eller anfalla allting jag rör vid. Jag fick honom att somna i min säng och smög ut i vardagsrummet för att plocka i ordning och en halv minut senare satt han bredvid mig med nyvakna ögon.

 
2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0