27 november ´12 - Tre veckor kvar

Tre veckor kvar tills jag flyttar. Idag fick jag några vuxenpoäng genom att köpa kylskåpsmagneter. Men det är ganska kul när man tänker på det. Saker jag genom åren sett fram emot att göra eller se i min egna lägenhet. En av dom grejerna har faktiskt varit att jag för en gångs skull har full kontroll över vad för papper som ska sitta fast på kylsåpet. För att inte tala om magneter...
 
Jag har vuxit upp i ett hem där kylsåpet varit proppfyllt med halvfula teckningar, föräldramötespapper och kvitton. Allting har suttit fast med hjälp av fruktansvärt fula Dalahästar. Så idag när jag stod inne i en affär så fick jag syn på kylskåpsmagneter och kände att min tid var kommen. Jag blev väldigt gullig och flickig och nafsade åt mig ett par som var formade som röda hjärtan, men sånt kan man ju byta ut med tiden. Huvudsaken är att dom ska sitta på mitt kylskåp och hålla fast papper som jag valt ska vara där. Nu måste jag bara ha något att ha där. Jag ska tvinga någon att skriva en söt lapp till mig.
 
Det börjar bli dags att packa ner rummet nu. Jag har dragit ut på det så länge jag kan eftersom jag får ont i magen av att se flyttlådor. Det är väl en biverkning från Malmöflytten, antar jag. Men imorgon ska jag nog börja så smått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0