11 oktober ´12 - Baby på G

Jag: "Pappa, vi har finkammat internet i ett dygn nu och jag är skittrött på detta. Kan vi inte bara åka och kolla på kattjäveln?"
Pappa: "Jag håller med..."

För ett tag sen fick pappa och Ofelia för sig att vi skulle skaffa katt och efter lite övertalning gick jag med på idéen. Vi satt bänkade framför datorer i ett dygn och ringde runt till Gud-vet-hur-många människor som hade kattungar till salu. Till slut hittade pappa en grå som han blev förtjust i, men vi bestämde oss för att leta i några timmar till innan vi skulle börja åka runt och träffa alla. Det slutade med att pappa tyckte att ingen annan höll måttet lika bra som den gråa, så vi åkte till Lund där vi antagligen kommer bli ihågkommna ett bra tag framöver. Ofelia slet i kattungar, jag blev kär i kattmamman och efter att pappa väl kommit igång med att prata så vet nu kvinnan som hade katterna allt om våra tidigare husdjur. Allt från ras, färg, namn, vart dom kom ifrån, hur dom betedde sig och hur dom dött/hur vi blivit av med dom.

Om prick två veckor ska vi åka och hämta honom, men jag hade behövt honom nu. Jag är jättesjuk och har varit hemma i två dagar utan att någon tagit hand om mig. Jag hade velat ha lite sällskap, men ingen vill vara med mig. .___.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0