31 oktober ´12 - And since I am dead, I can take off my head

Det är något allvarligt fel på värmen i mitt rum. Det måste vara iallafall mindre än 10 grader här inne. Jag går runt med tre strumpor, tjocktröja, tjocka mjukisbyxor och filt och ändå blir jag aldrig varm. Det har varit så här i säkert tre veckor nu och mina fingrar kommer snart bli svarta. Dessutom är allt oboypulver slut eftersom jag dricker varm choklad hela tiden för att överleva.

Annars då? Jag träffade Oscar i helgen och vi hade det jättemysigt. Vi tittade på Rocky, firade ett år och hämtade en bläckpenna och målade tatueringar på varandra som vi gjorde förra vintern. Efteråt såg jag ut som en kriminell fånge med alla mina gängmedlemsgrejer och Oscar fick en zombie och en orm som såg ut som en krokodil. Fem på morgonen stod vi ute i trädgården med varsin kopp te och tittade på stjärnorna.

Sen får vi inte glömma katten. Han blev döpt till Timbuktu, men tilltalas Jason. Pappas åttonde katt, mammas nionde och min sjätte och allas första innekatt. Han välter ner allt som hans lilla tass har styrka till, vilket är mycket. Han jamade efter sin mamma oavbrutet dom tre första dagarna, vilket jag är sjuuukt glad över att han lagt av med. Han har försökt äta upp mina plastblommor och gillar att titta på mig när jag byter om. Men om man ser bort från hans dåliga sidor så är han jättefin. Han gillar att sova nära en och gärna i famnen, han älskar att titta på film och är väldigt intresserad av min dator. Imorgon har han varit här i en vecka och jag tror att han kommer bli en väldigt fin katt att ha att göra med. Jag har tagit massa bilder så jag ska nog göra ett bildkollage här snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0