29 mars ´13 - Värmland, del 2

Bilresan blev inte så farlig som jag hade trott. Jag läste mest och lyssnade på musik och tiden flöt på ganska okej. Det gäller ju att inte bryta traditioner så när vi kom fram sprang jag förbi alla och kastade mig över Nellie som fått en make over sen hennes operation. Operationen gör att hon producerar mer hormoner, vilket i sin tur gör att hon fått en päls som till och med ett lejon hade varit avundsjuk på. 

Halva bullriga släkten var där, så hela kvällen gick mest ut på att försöka överrösta varandra. Jag har fått det bästa eller sämsta rummet, jag kan inte riktigt bestämma mig. Mitt rum används även som skafferi, så jag är omringad av chips, ostbågar, fyra askar choklad, fem förpackningar med kakor, två burkar med godis, en påse med säkert tio chokladkakor och massa påsar med kex. Jag har tjuvätit två muffins och öppnat en chokladkaka, men mer vågar jag inte förrens jag fått tillåtelse.

Idag har jag haft en heldag med Nellie. Vi har varit ute i trädgården och spelat fotboll, tittat på tv, klippt tassar och varit ute på en långpromenad runt området. Imorgon ska jag borsta ut hennes päls och kanske bada henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0