20 november ´13 - The odds are never in our favor

Man får se det positiva i det negativa. Att gråta i duschen är himla praktiskt. Det känns inte som om man gråter och man ser inte lika fucked up ut i ansiktet efteråt. Jason har visat sig vara en mer förstående katt än vad jag trott tidigare. Han sätter sig alltid brevid mig när jag är ledsen. Han stryker sig inte mot mig eller så, men han sitter helt lugnt bredvid mig tills jag mår bättre. När jag kom hem från en fest i helgen hade jag druckit för mycket och behövde för första gången på flera år kräkas. Jag låg med huvudet i toalettstolen och när jag var färdig såg jag att han satt bredvid mig. Eller iofs... Antingen så är han stöttande eller så är han nyfiken på mina humörsvängningar.

Ikväll ska jag se Catching fire med Jojette. Ingen av oss har hunnit läsa ut boken, men det är nog lika bra. Efter att jag läst klart första boken blev jag besviken på filmen, så man kanske ska se filmerna först och läsa böckerna sen. Då är det lättare att se allting framför sig och man får mer detaljer om saker som man inte förstod.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0