31 januari ´14 - Hemma igen

Jag behövde ett miljöombyte och flyttade över till Tommy i några dagar. Vi har haft det hur bra som helst. Vi har tittat på vapen (jag vågar inte använda ett exakt ord eftersom jag alltid säger fel, men i en liten källare i Rosengård fanns allting) och Tommy fick med sig en riktig bjässe hem som vi sköt med som dårar i lägenheten under kvällen. Vi har övat ännu mer på att skjuta genom att spela något som påminde om CS, gjort ännu fler cola-experiment, ätit massa onyttigheter och försökt titta på Game of thrones (nu när jag äntligen lyckats övertala honom!) men DVD-spelaren ville inte och ännu mer äntligen sett dom två första avsnitten av Sherlock.

Igår hade vi dock inte bästa kvällen. Vi var så löjligt hungriga så vi skulle beställa hem mat som jag skulle bjuda på. Det var stängt överallt och vi trotsade snöstorm och mitt-i-natten-i-Lindängen och gick ut för att leta efter mat, men allt var stängt. Vi återvände till internet och hittade något ställe som var öppet och hade hemkörning men två ynka hamburgare med pommes frites skulle gå på 230 kronor. Hungern tog över och jag klickade på "beställ". En timme senare hade ingen dykt upp och medans Tommy stod ute på balkongen och höll utkik började jag googla och förstod att vi valt ett ställe med Malmös sämsta rykte. Äcklig dyr mat, indraget alkoholtillstånd pågrund av skattefusk, otrevlig personal, osv. Jag började inse att maten inte skulle komma och att vi skulle dö av hunger, men bestämde mig för att inte oroa Tommy. Under tiden står Tommy ute på balkongen och googlar och förstår samma sak, men bestämmer sig för att inte oroa mig. Så vi spelade lite teater för varandra och inbillade varandra att allting var bra, tills jag erkände och då erkände han också. Tjugo minuter senare (och typ två timmar efter att vi beställt) kom maten iallafall och vi högg in. Nej, det var inte gott, men vi blev mätta.

Efter maten tittade vi på en skitäcklig film och självklart drömde jag en mardröm om den under natten och vaknade sju imorse. Jag låg livrädd i sängen och försökte lyssna efter Tommys andetag i soffan och lyckades sen somna om. På vägen hem plockade jag upp en duk som jag ska måla en enhörning på i helgen, men först ska jag pallra mig över till mamma och pappa och snylta lite kvällsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0