KILLER



Från och med idag kommer det vara kaos på skolan. En klasskompis startade ett rollspel som heter "Killer" och majoriteten på skolan är med i spelet. Hela grejen går ut på att varje person får en lapp med ett namn på och den personen ska man döda.

Man kan döda på tre olika sätt: skjuta, strypa eller förgifta. Du kan antingen rikta en banan eller en tandborste mot personen och säga "pang, du är död". Om du ska strypa personen ska du hålla fram en halsduk, ett långt snöre, osv och säga något som jag inte kommer ihåg. Eller så kan du skriva en lapp där det står "du är förgiftad" och på något sätt lägga lappen i personens mat.

Det finns bara en hake, ingen får höra vad du säger och du måste säga meningen högt.
Om det finns ett vittne till mordet räknas det inte och offret vet att du är personen som ska döda den. Om du lyckas döda ditt offer får du dennes person som den ska döda. Tillslut kommer det bara att finnas två personer kvar och den som dödar den ena vinner.



Jag är alldeles för tävlingsinriktad för sånt här. Hade jag varit med och någon hade dödat mig hade jag blivit arg på riktigt och startat bråk, så jag valde att inte vara med och Mike orkade inte. Men Anton är med och har redan gjort upp en krigsplan på hur han ska vinna. Från och med nu kommer jag och Mike inte att lämna honom ensam. Han kommer att vara omgiven av vittnen dygnet runt. Förutom tills den stunden han ska mörda sitt offer.

Tävlingen startades klockan fem och sen dess har folk varit överdrivet paranoida. Ingen har rört någon mat utan att söka igenom den från lappar och Anton har redan varit inne hos mattanterna och försökt övertala dom att hjälpa honom att förgifta någon, men dom vill inte blandas in i striden.

PS. Till och med några av lärarna är med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0