Regler när man är på bio




Nu när det snart är dags för ännu ett besök på Varbergs bio tänkte jag dela med mig av mina regler när man är på bio i hopp om att folk ska följa dom.


Bio och sex är samma sak... typ. Reklamen är förspelet, man måste se reklamen innan filmen för att komma in i rätt stämning. Kom för helvete inte försent in biosalongen, det är sjukt irriterande när det dyker upp skuggor på den stora duken som döljer releasedatumet på den där filmen som verkar så bra.


Under en film ska man äta chips (fuck popcorn) men irriterande nog ligger Guds verk i en prasslig påse. Köp chips, öppna påsen och häll över innehållet i en plastpåse. Chips låter när man tuggar dom,  men det kan jag leva med, prasslandet är värre. Samma sak när det gäller läsk. Köp inte en flaska. Varje gång korken ska av pyser flaskan högt som fan, så köp hellre en burk som är öppen hela tiden.


Fine om du inte vill stänga av mobilen under filmen, men ha den på ljudlöst och svara för helvete inte när den ringer. Om du tvunget måste kommentera något under filmen till kompisen så gör det tyst. När filmen är slut reser du dig inte förrens det tänds i salongen. Jag vill alltid sitta kvar i någon halv minut under eftertexten för att smälta in filmen och då är det irriterande att få en röv eller ett skrev i ansiktet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0