Skolsköterskan

Min kontaktlärare hade gett mig en tid hos skolsköterskan idag. Jag skulle (som vanligt) prata om mina sömnproblem, matproblem, problem, problem, problem... När jag för några timmar sen var påväg till skolsköterskan fick jag total blackout om varför jag fått en tid. Paniken växte och efter ett tag fick jag gå in på hennes kontor.

Skolsköterskan: "Jaha och vad kan jag hjälpa dig med då?"
*Tystnad*
Jag: "Eeh... ah... det var en bra fråga."
Skolsköterskan: "...?"
Jag: "Ehehe... jag har glömt..."

Jag betedde mig som en total idiot xD Efter ett tag kom jag på vad det var och vi pratade lite.
Sen kom the bitchslap.

Skolsköterskan: "Du ser lite krasslig ut."
Jag: "Mmm... Jag har varit sjuk i en vecka."
Sjuksköterskan: "Brukar du alltid se såhär krasslig ut?"
*Tystnad* (Vadfan är det för fråga?!)
Jag: "Näe, det tror jag inte."
Skolsköterskan: "Är du säker på det?"
Jag: "Alltså, huden ser ju ut som den gör eftersom jag snusat i sex år och dom mörka ringarna har jag efter alla år av sömnproblem."
Skolsköterskan: "Jo, men det är inte det jag menar. Du ser liksom krasslig ut."
Jag: "Jaha... Nähä... Ja, men då brukar jag väl se ut såhär då..."


Jaha, då har jag iallafall fått reda på att jag är ful idag och tydligen ser krasslig ut på heltid. Så knäckte hon mitt självförtroende på en halvtimme.
Nu sitter jag på mitt rum och är ful i min ensamhet -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0