Thaimat

Jag hatar verkligen thaimat. Eller typ iallafall. Jag har varit i Thailand och där var maten god, men jag tycker inte om thaimat i Sverige även om den lagas av äkta thailänningar. Ikväll bestämde sig mamma för att beställa hem thaimat (vilket händer ofta) och som vanligt startar samma diskussion som alltid:
- Jag tänkte att vi skulle beställa hem thaimat ikväll. Det låter väl bra, gumman?
- Men mamma, jag äter ju inte thaimat!
*ser löjligt oskyldig ut* - Vaaaaa? Men det gör du väl?
- Nej!
- Men vi har ju varit i Thailand.
- Men vi har gått igenom det här tusen gånger. Du vet att jag inte tycker om thaimat.
- Men det gör du ju...?
- Det gör jag ju inte.
- Jo...?
- Aaaaah!!

Jag bestämde mig till slut för att ge maten från helvetet ännu en chans och började finkamma menyn. Jag var elva år när vi åkte till Thailand, men pappa kunde ändå komma ihåg några maträtter som jag tycker om då så jag beställde dom och nu får jag bara hoppas att jag kommer kunna få ner det. Annars blir det knäckebröd för mig -.-

När mamma och pappa åkte iväg för att hämta maten skulle jag kolla min helgon och råkade faktiskt snubbla in på ett dagboksinlägg från 2007 angående ännu en liknande situation.

"Mamma ringde min mobil och berättade att hon var nere på stan och skulle köpa thaimat och frågade vad jag ville ha. Jag blir arg som ett troll eftersom att jag är ashungrig och hatar thaimat och ber mamma köpa en hamburgare till mig från McDonalds. Mamma säger så snällt hon kan att hela världen inte kretsar runt mig och säger att jag antingen får tvinga i mig maten eller gå och lägga mig med tom mage och lägger sedan på. En kvart senare ringer hon tillbaka och muttrar att affären är stängd och frågar vad jag vill ha från McDonalds.

Ohja, hela världen kretsar runt mig, mamma! ^^"

Kommentarer
Postat av: lisa!

jag har varit i thailand två gånger, och äääälskar maten där! håller med om att maten som görs i sverige inte är lika god, men det är för att restaurangägarna är dumma i huvet och tror att det som dom säljer passar bättre in i sverige. då kan de ju kalla sig för B-thaimat eller nånting istället..

2010-01-03 @ 20:16:49
URL: http://llisahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0