Dagens frukost

Det jag har saknat mest med att vara hemma är att göra min egna frukost. Okej, det är frukostbuffe på skolan varje dag så helt har jag väl inte klagat, men jag älskar att äta stekt bacon eller toast till frukost och det finns inte på skolan.

Imorse åt jag rostade mackor med omelett som innehöll köttfärs och smält ost.





Och som efterätt till det gjorde jag min specialfrukost som jag fortfarande efter alla år inte döpt till något, men det är det mest onyttigaste som finns och smakar himmel.



Detta behövs
* Två vita skivor bröd
* Smör
* Ost
* Asmycket margarin


Detta ska göras
Bre ett överdrivet tjockt lager smör på båda skivorna och lägg ost (inte för tjockt lager eftersom det inte kommer smälta då) på en av skivorna. Lägg ihop skivorna till en macka och kasta ner den i stekpannan och stek på låg värme. Man måste ett antal gånger fylla på stekpannan med margarin eftersom brödet suger åt sig fettet och då bränns mackan och osten hinner inte smälta.

När mackan blivit gyllenbrun och osten har smält äter du upp mackan och känner hur dubbelhakan växer. Lovely... ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0