Tjejhelgen (antagligen det längsta inlägget jag någonsin skrivit)



Klicka här för att läsa om alla mina konstiga kommentarer i helgen.
Nu ska jag skriva lite mer detaljerat om helgen med Jojjis. Mamma och Ofelia skulle åka bil till Göteborg i torsdags och då skulle jag passa på att åka till Halmstad för att snylta lite på Jojan. Mamma sa dagen före att hon inte visste när vi skulle åka, så att jag inte skulle behöva stressa på morgonen. Nästa dag ringde Jojan och väckte mig och jag hoppade in i duschen. Under min duschtid knackade mamma på dörren och sa att hon var redo att åka. -.- Jag fick panik, slängde i några random grejer i en väska och satte mig i bilen. Magen kurrade hela vägen, så vi stannade på McDonalds så att jag kunde få i mig lite frukost.



Pommes frites som visade vem jag skulle leka med om några timmar ^^

När jag kom fram till Jojan finkammade vi hela Halmstad för att hitta billigt snus. En sak är säker: jag älskar Halmstad, men kommer aldrig att kunna bo där så länge jag snusar. Jag ringde Mike som mötte upp oss och sen gick vi hem till Jojan. Jojan och jag började dricka och prata tjejsnack, tills Jojan fick för sig att vi skulle vara spontana och gå ut. Efter att jag druckit lite mer och Jojan övertalat lite mer, började vi sminka oss och testa kläder. Jag blev ännu mer spontan och satte på mig en klänning och smycken som jag inte skulle ha använt annars. Inte för att dom är fula (Jojan, dina grejer är underbara!) men för att det inte är min stil. Vi gick ut, hittade en krog och så kom det en kille som pratade lite och frågade vart vi trodde att han kom ifrån om man lyssnade på hans dialekt. Och så började den stora gissningsleken... Hans kompis dök upp under tiden jag försökte övertala den första killen att han var finsk. Han kom från dalarna... Sen började alla gissa allt om varandra, från jobb till gymnasielinje. Vi fortsatte gissa tills vi gick över till konst som sen blev resten av kvällens samtalsämne. När vi kom tillbaka till lägenheten tittade vi på Marley and me tills vi somnade.

Nästa dag tillbringade vi i sängen (haha) och bara tittade på tv. Mamma kom tillbaka på kvällen och hämtade oss. När vi var tillbaka i Malmö spöregnade det, så kvällens planer ställdes in. Vi gick tillbaka till sängen (haha, jag kan inte sluta xD) och fortsatte kolla på film. Nästa dag var det molnigt, men det regnade iallafall inte så vi gick till havet för att leta efter ett ställde mamma berättat om. Nere vid havet finns det en grop med inbyggda högtalare i som spelar musik. Jag och Jojan gick och gick, men hittade ingen grop. Vi gick upp på en kulle och satte oss ner för att vila när vi hörde musik och vände oss om. Oh...



Paint skills...

På kvällen gjorde vi oss än en gång i ordning och lekte en dum drinklek. Vi gjorde vodkadrinkar och tittade på Stepbrothers. Vi drack varje gång någon sa mamma eller pappa och varje gång det kom en omogen kommentar på filmen. Aldrig mer, säger jag bara. Vi vandrade ner mot krogarna när det började regna. Dessutom hade det varit fotbollsmatch under dagen och eftersom stan var full av fotbollshuliganer hade vi spökat ut oss ordentligt med mörkt smink och kängor för att ingen skulle vilja bråka. Vi såg nog mer ut som osäkra fjortonåringar från början, men efter regnet tror jag ärligt talat att vi inte såg särskilt roliga ut att bråka med. Vi hittade en lugn snobbkrog där jag betalade dyr öl till Jojan och ett glas vatten för tio jävla kronor. När vi stod på Gustav Adolfs torg hördes plötsligt en ovanligt hög smäll som skrämde skiten ur mig och Jojan. Jag släpper inte det här med bombningen i Norge alltså. När vi kom hem sa min systers pojkvän att det var en smällare. Sure, en jävligt stor smällare då...

På söndagen packade Jojan sina grejer på morgonen och sen följde jag henne till tågstationen.
Slut på en underbar helg.

Kommentarer
Postat av: joj

underbar helg, indeed. tack gumman <3

2011-08-04 @ 17:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0