5 september ´11 - Den värsta dagen i Malmö hittills

Igår, som sagt...
Pappa har ingen tidsuppfattning, vilket jag självklart har ärvt från honom. Vi kom ju fram till att han skulle skjutsa mig till katthemmet och medan jag satt på mitt rum och fantiserade om att jag skulle vara den första av alla volontärerna som kom dit tickade klockan på. Plötsligt tittar jag på klockan och springer ut till pappa. Vi vet inte vart katthemmet ligger, förutom att det är en mil ifrån oss och mötet börjar om en kvart. Ute på gatan påväg till parkeringshuset sa pappa att jag hade en väldigt bra fart på min powerwalk, men ändå... -.- Vi körde och körde och körde vilse, så jag ringde till katthemmet som fick guida mig till rätt väg och jag blev den sista av alla volontärerna som kom. Eftersom mamma hade en föreläsning under dagen kunde pappa inte hämta mig, så jag sa att jag skulle gå hem. Visst, en mil är lång men det var fint väder så det hade jag inget emot. Framme på katthemmet fick vi gick runt och tittade på kissekatterna och hälsa på alla. Såhär gick det till i mitt dumma huvud: "Åh, va söta katter... Den här var verkligen fin... Shit... Vad lik den är Luna... Väldigt lik faktiskt... Åh, herre Gud jag kommer börja gråta... Blinka, då för fan, blinka... Såja... Den här var också jättefin... Tänk att den har tillhört någon... Någon som bara övergav den... Åh, herre Gud, blinka... Blinka då... Den här ser ut precis som Venus... Fan... Blinka, blinka... Fan, jag ska gå en mil efter detta... Blinka!"



När jag pratat klart med alla som var där tittade jag på klockan som var ett och kände att det räckte för mig. Jag sa hej då och började min jävla långa vandring. Någonstans gick det snett. Jag vandrade och vandrade, solen stekte och klockan tickade. Jag gick alltså prick klockan ett och vid halv fyra förstod jag att något var jääävligt fel. Jag ringde pappa flera gånger, men han svarade aldrig. Jag frågade efter vägen lite här och där och fortsatte att vandra, men det blev fan inte bättre för det. Kvart i fem satte jag mig på en gata och grät ut när en man kom fram till mig och berättade att jag satt på en gata som var känd för att vara full av prostituerade och när jag berättade att jag var vilse erbjöd han mig skjuts hem. Eh, nej tack. Men mannen gav sig inte. Han ville att jag skulle hoppa in i hans bil och jag vägrade. Det blev ett evigt tjatande, men tillslut sa han att Möllevångstorget låg i närheten att han iallafall kunde skjutsa mig dit. Nej igen. Tillslut fick jag honom att peka åt vilket håll torget låg och då stack jag. Kort efter det ringde pappa som fick komma och hämta mig. Han och mamma skrattade resten av kvällen och drog ovanligt dåliga skämt om motion och om "att se Malmö". Senare satt jag och pappa med en karta och letade upp min vandring. Jag har gått mot motsatt håll, gå tillbaka, gått till höger, gått till vänster, närmat mig hem för att sedan gå mot motsatt håll igen... Jag gick i fyra jävla timmar. Hur fan tänkte brödraskapet i Sagan om ringen? Om jag hamnar i en liknande situation som dom får världen fan gå under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0