12 december ´13 - Meeeh

Planen var ju att uppdatera varje dag under december. Bra jobbat, som alltid.

Den senaste tiden har jag...

- Varit på vårdcentralen och fått ut vaxproppen! Hipp hipp hurra!! Dock blev jag faktiskt lite besviken... Jag hade googlat ännu mer och läst om folk som plockat ut vaxproppar stora som snusprillor och tänkte lite halvstolt att min måste vara större än så. Så när dom äntligen fick ut den så tittade jag fort som fan ner i skålen för att se på mitt mästervärk och såg en liten, liten plutt som inte ens var större än en miniprilla. Snopet. Att den lilla grejen lyckats göra mig döv, det är verkligen ett mysterium.

- Varit med Tommy och smittat över min sömnlöshet på honom. Vi har varit vakna halva natten trots att han skulle upp sex på morgonen.

- Varit himla mycket med Jojan (jag klagar inte). Vi gick till ett café i närheten och åt frukost förra veckan. Vardagslyx.

- Åkt till Engelbrektsboden med Alex och shoppat julklappar och jag köpte en Harry Potter-box för 249 kronor!! Äntligen kan jag pricka av det från min Saker-jag-måste-göra-innan-jag-dör-lista.

- Haft över halva familjen på middag hos mig. Bullrigt och högljutt.

- Passat Ofelia och haft historielektion om Marie Antoinette. Lillungen förstår mer än vad jag ger henne cred för.

- Sett "Thor - The dark world" i en biosal där det bara var jag, Jojan och två till. 3D har sina fördelar och jag har nu rört vid Lokes kind. ♥

- Varit på föreläsning på högskolan om konflikten i Syrien.

- Fått en helkroppsmassage av Alex. Väl behövd och underbart.

Och inatt ringde Jojan lite halvfull. "Får jag sova hos dig?". Jag hade precis städat hela lägenheten, haft tvättid och bytt lakan, så hon fick det om hon tog en dusch först. Skönt att ha kompisar som bara skrattar åt såna villkor, men ändå gör som man säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0