20 februari ´13 - I hate to wake you up to say goodbye

Om man vill fly från Malmö och inte kan fly till Varberg, så kan man alltid fly till Lund.

Igår hoppade jag för första gången på tre år på Öresundståget och hoppade av redan efter en station. William mötte mig på stationen och vi gick hem till honom och lagade den mest komplicerade vegetariska lasagnen jag någonsin sett. Eller kanske till och med den mest komplicerade maträtten någonsin. Quornfärs, lök, två sorters svamp, spenat, tre olika sorters grönsaker som jag glömt bort vad dom hette, mozzarellaost, osv... 

Vi tittade på film och låg och pratade halva natten och på morgonen när jag tittade mig i spegeln kände jag att jag nog sett fräschare ut under mitt liv. Vi åt frukost och när William stuckit till skolan började mitt äventyr nere på tågstationen. Jag har inga problem med att hitta på Malmös gigantiska station, men lilla Lunds var helt omöjlig. Det gick bra till slut i alla fall och jag kom helskinnad tillbaka till Malmö. Och nu vill jag bara bort igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0