31 december 2016 - Detta året

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Förutom att jag lades in på sjukhus så var jag där allt från varje dag till varannan dag i nästan tre månader och med alla tester dom gjorde så fick jag väldigt många nya fysiska erfarenheter. Jag har besökt USA, spenderat en helg på spa, färgat håret rosa och... kokat knäck? Svårt att komma på nya saker. 

Otroligt sur tjej någon natt på sjukhuset när jag inte kunde sova eftersom jag var fastspänd i en maskin som jag var tvungen att bära runt på. Sömn och toalettbesök var rena utmaningen.
 
Vilket datum från 2016 kommer du aldrig glömma?
10 februari när Nellie dog. Låg inne på sjukhuset i samma veva och bara skrek i sängen. 

Hur har ditt 2016 varit?
Jobbigt som fan alltså. Jag har plötsligt frikort på både vård och mediciner och får gå före i kön varje gång jag åkt in till akuten. Men alla som jobbar på sjukhuset har varit otroligt snälla (som den undersköterskan som lyckades fixa en kalkonmacka till mig mitt i natten). Både Nellie och Lord Voldemort dog. Men många fina stunder har också funnits. Allt stöd från alla runt omkring mig.

Från en familjeutflykt. Marcus ville lära mig att kasta macka och jag sa att det inte var någon idé och så tog jag en sten och kastade. Det gick. Helt otroligt.
 
Blev du kär i år?
Jag blev ju det. Mitt i helvetet dök Marcus upp och hittade verkligen det fräschaste på köttmarknaden, men hans smak i tjejer är lika dålig som han dåvarande smak i mat.
#jagkommerbrinnaihelvetetefteratthafåttenvegetarianattätaköttigen


På McDonalds. Min pojkvän kan få in en hel cheeseburgare i munnen på tre tuggor, så han är den bästa.
 
Vad är din största framgång 2016?
Alla jävla nålar. Jag har blivit stucken så många gånger att jag har lärt mig vilken arm och vilken ådra som är lättast att börja med. Största "framgången" var väl att jag lät sjukhuset göra ett ryggmärgsprov och bara grät lite grann samtidigt som jag bara nästan kramade ihjäl Jojans hand. Åter igen: fysisk framgång. Men jag och Marcus har även testat på föräldrarollen och passat Ofelia och en hundvalp i en månad. Vi kom fram till att det dröjer några år till.

På Malmö museeum.

 Marcus, jag och Kimchi.
 
Bästa köpet?
Jag kommer faktiskt inte på något. Det finaste jag fått i år var dock en porslinscollie av Marcus.

Vart reste du under 2016?
USA, Kalifornien, Los Angeles (måste fortfarande göra ett enkilt inlägg om det) och några svängar till Varberg.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Pärlor och pärlplattor. Jag blev helt galen och pärlade nästan dygnet runt under en kreativ period. Har nu fyllt upp en låda och många kommer få egengjorda kylskåpsmagneter.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Tjuvbesöket på Disney studios, köpet av Lady Bellatrix Quinzel, när jag och Marcus åkte till Lomma och köpte lyxiga mackor och satt ute i solen som två pensionärer och bara njöt.

Vem har du umgåtts med mest?
Marcus, Jojan och mamma. Utan inbördes ordning.

Har du haft ett förhållande under 2016?
Som sagt: ja. Jag har det fortfarande.

 

Är det något du saknar år 2016 och vill ha 2017?
Inre lugn, en katt, att alla mår bra (cheesy) och åter igen en större lägenhet.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Var i Los Angeles och umgicks med halva familjen och på kvällen gick vi och såg Djungelboken i 3D. Jag gillar inte 3D i vanliga fall, men i USA har dom gjort det riktigt bra. Biosalongen var något av det sjukaste jag sett och om det fanns i Sverige hade jag gått på bio oftare.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Mer ost. I år har jag ätit mycket ost med kex och det är fan det livet handlar om. Jag har sagt att jag och Marcus önskar oss en korg med ost och kex i julklapp och alla bara skrattar. Jag är seriös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0