Göteborg och piercad navel (Egentligen 1 augusti)

Jag och Jojan gick upp kvart i nio, åt frukost och gjorde oss i ordning. Vårat tåg skulle som sagt gå halv elva och kvart över tio var vi klara, så det kunde vi ju glömma. Nästa tåg skulle gå kvart över tolv. Vi pantade burkarna och fick ungefär 150 kronor, åkte ner till stationen och sen fattar jag inte riktigt vad som hände. Jojan har lite mer koll på tåg och sånt, men vi kunde iaf inte ta det tåget så vi fick vänta till halv två då nästa tåg gick.

Vi gick till torget där jag hittade världens sötaste Pikachu-halsband som jag köpte för 40 kronor. Väl framme i Göteborg gick vi till Salong Safari och köpte nytt löshår till mig. Sen var vi inne på SF-bokhandeln i en evighet där jag dregglade över manga samtidigt som Jojan köpte en ny Nana-film.




Efter det började vårat "äventyr". Planen var att vi skulle ta oss till Ed's piercingstudio och genom ett mirakel få mig piercad i naveln. Ingen av oss har nånsin åkt spårvagn förut och när det stod att det tar sju minuter med spårvagn dit så tänkte vi att vi lika gärna kunde gå. En jävla timme och tio jävla minuter senare efter att ha gått vilse, skällt ut varandra, frågat massa folk om vägen hittar vi studion. Under den veckan som jag finkammat Eds hemsida har jag långsamt blivit ett litet fan till honom, så efter ett tag visste jag inte om jag var mer nervös över att träffa honom än att pierca mig.

Jag var darrig, svimfärdig och mådde otroligt illa, så jag stammade fram "jag vill pierca naveln. Det är min första piercing,  jag är livrädd för nålar, och jag är jättenervös." Jag tänkte att jag redan idiotförklarat mig, men han bara log och så berättade han lite om navelpiercingar, skötsel osv i en halvtimme och lite då och då frågade han "vill du fortfarande göra detta?". Sen berättade han en jätterolig historia om att en tjej i klänning hade kommit in för att pierca naveln nyligen och när hon skulle dra upp klänningen kom hon på att hon inte hade några trosor på sig under så dom fick göra ett par trosor i papper åt henne. Jag mådde bättre och bättre hela tiden tills vi väl skull sätta igång. Jag la mig ner och han sa att det skulle göra ont i en halv sekund och så fort det skulle göra ont skulle det vara över. Så sant som det var sagt. Dock fick jag ligga kvar där ett tag för jag var så yr att jag inte kunde sätta mig upp. Men jävlar i helvete va nöjd jag var med mig själv. Jag har velat pierca naveln sen jag var tretton år och nu sex år senare har det äntligen blivit av. Vi tog faktiskt spårvagnen tillbaka (Göteborgare alltså... spårvagnar är ju jättekomplicerade) och sen festade jag på en rejäl plus-meny på McDonalds.

Hemma blev det bråk. Jag fattar seriöst ingenting. När min bror var sexton fick han pierca näsan (det sitter i ansiktet, det syns hela tiden). När han var sjutton fick han pierca läppen (det sitter i ansiktet, det syns hela tiden) och jag är nitton, alltså över arton då jag har rätt att göra vad jag vill och jag piercar naveln (det sitter på magen, det syns aldrig) och dom blir galna.


Löshår Salong Safari, 400 kronor (Limm 40 kronor)
Piercad navel, Ed's piercingstudio 400 kronor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0