Filmtips - The last house on the left (2009)

För er som inte har sett A Clockwork Orange så handlar den kort om en kille som går igenom en behandling som gör att varje gång han tänker på eller ser våld så blir han kraftigt illamående. Jag behöver inte genomgå en sådan behandling, jag föddes sån naturligt. Den här filmen innehåller 99 % våld och blod, så jag var lika många procent säker på att jag inte skulle tycka om den. Men som vanligt blev jag överraskad. Tycka om är väl att ta i, men nog var den jävligt, jävligt bra alltid. För att kunna spela in scener som innehåller t.ex. (som i det här fallet) våldtäkter och se till att dom blir verklighetstrogna måste man ha skådespelare som anstränger sig till tusen för att leva sig in i rollen och det har dom verkligen lyckats med här. Jag grät mig igenom hela scenen. Personligen tycker jag att Spencer Treat Clark gjorde den absolut bästa rollen av alla i hela filmen och även om han för tillfället inte är någon stor skådespelare så tror jag att han kommer bli det efter denna filmen. 



Två tonårstjejer kidnappas, torteras, våldtas och mördas av ett gäng kriminella. Efter morden söker de kriminella en plats att sova på och hamnar till slut i samma hus som ena tjejens föräldrar. När föräldrarna inser vad som hänt och vilka som är deras gäster blir hämnden fruktansvärd.


Kommentarer
Postat av: TigerTearz

Jag och ett par kompisar försökte komma ihåg gamla tecknade filmer och serier som vi såg när vi var små... nostalgitrippa!

På så sätt snubblade jag in på din blogg via "De vilda djurens flykt" och jag kan inte vara lyckligare! "Last house on the left" är definitivt nästa mysfilm här hemma och då jag bläddrade igenom din lista hittade jag ett antal som verkade intressanta!

Dina recensioner fångar mitt intresse och håller det i ett järngrepp samtidigt som de är väldigt informativa.

Tack!

2011-06-02 @ 00:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0