Skolångest

Det blev som jag trodde. Pizza och film. Fast jag fick välja film och när det blev Sailor Moon S The Movie, så var det bara jag som tittade xD
"Men det var väl ändå en bra kväll? Jag menar om man tar bort det dåliga, så måste det väl ha varit en bra kväll?" / Antons smartaste kommentar.


Jag börjar få riktig, riktig skolångest. Speciellt över vart vi ska bo.

Internatet är uppdelat i tre byggnader.

Huvudbyggnaden = Innehåller 35 rum. Typ fem meter ifrån skolan. Matsalen ligger en/två trappor ner så om man har svårt för att gå upp på morgonen kan man bara lunka ner i pyamasen. Rummen innehåller handfat och vardagsrummet har ett biljardbord. Perfekt ställe med andra ord.

Tallbacken = Innehåller ungefär sex rum, om jag minns rätt. Eget kök. Väldigt mysigt ställe, dock en lite längre bit till skolan.

Almeberg = Innehåller 13 rum. Ligger långt bort åt helvete, enligt mig.


Jag har sökt Tallbacken som första val och Huvudbyggnaden som andra. Men nu har jag ångrat mig, jag vill bara bo i Huvudbyggnaden. Anton har sökt Tallbacken som första val och Almeberg som andra. Kommer han in på Almeberg får han bo där själv. Jag tänker inte gå en halv kilometer halv åtta på morgonen för att få frukost -.- Det här kommer att gå riktigt åt helvete känner jag. Dessutom får vi inte åka till skolan på söndag, utan vi får vara där tidigast klockan tio och tjugo i två börjar lektionerna, så det kommer bli jättestressigt. Jag vill ju åka till på söndagen och packa upp i lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: HANNA MEDIN

du är inte den enda som har skolångest ska jag säga dig haha ;)

2009-08-17 @ 16:21:47
URL: http://hannamedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0