Sleeping Beauty

Jays sagoprojektarbete är i full rullning och näst på listan är Törnrosa. Hon ville använda en långklänning, men hade ingen så hon skickade iväg mig att hitta en. Jag hade både tur och otur och Jay hade otur. Jag fick låna med mig några klänningar över helgen, men på måndag skulle dom vara tillbaka och sen fick jag inte använda dom mer. Jag valde ut tre stycken och tog hem dom lagom till att Jay skulle komma hem från Spanien. Sen fick ju vulkanen ett PMS-anfall och Jay kunde inte komma hem förrens på onsdagen.

Här är iallafall klänningarna:

  

Dom två första klänningarna kunde jag inte knäppa (därför håller jag ihop dom med ena handen). Jag gnällde över att jag var tjock, mamma sa att jag bara hade kraftig benstomme, jag gnällde över att jag hade kraftig benstomme och sa åt min syster att prova klänningarna, hon kunde inte heller knäppa dom, hon gnällde över att hon var tjock, jag sa att hon bara hade kraftig benstomme, hon gnällde över att hon hade kraftig benstomme... osv.

Personligen hade jag valt den första klänningen till Askungen och tagit den i mitten till Törnrosa. Den sista hade jag brännt. Den var gigantisk, hade sjukt stora axlar och var allmänt ful.


Iallafall, så var Jay hemma hos mig igår och frågade hur det gick med klänningarna.
Jag: "Jag har en bra nyhet och en dålig."
Jay: "Jag hatar dåliga nyheter, ge mig den först."
Jag: "Den dåliga nyheten är att jag bara fick ha klänningarna den helgen du var i Spanien och sen inte låna dom mer."
Jay: "Helvete...!"
Jag: "Den bra nyheten är att jag har stulit tillbaka dom, så dom ligger i en påse på mitt rum nu."

Har Jay inte fotat imorgon så är hon körd, för klänningarna måste jag lämna tillbaka på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0