Lyckohjulet

Idag åkte skolan in till Göteborg för att vara med på en inspelning av "Lyckohjulet". Jag kände mig som en gammal tant, vad är lyckohjulet? o.O
Om det finns fler tanter där ute, så är det precis som alla andra tv-program där man vinner pengar genom att snurra på ett hjul, osv. 


Iallafall, det hela började med att vi skulle vara där en halvtimme före så ja... Vi satt helt enkelt och stirrade in i väggen i 30 minuter tills vi fick komma in i studion. Där ser dom till att alla sätter sig så att det ser ut som om det är fullt av människor i publiken och berättar för oss när vi ska applådera, skratta och inte bua om någon säger något fel. Vi satt där ett bra tag innan dom körde igång.

Programledare är Hans Wiklund (journalist, filmkritiker och är bland annat känd från Balls of steel) och Hannah Graaf (känd från gruppen Graaf och min gamla barndomsidol... Nej, jag vågade inte gå fram till henne)

 

De tävlande kom in och progammet satte igång. Om det blev något fel med hjulet eller någon sa fel filmade dom om det, vilket hände ganska många gånger. Jag kommer alltid att tänka på det nästa gång jag ser ett liknande program. Dom ville inte ha några "bebisapplåder", så man fick klappa ganska rejält och när vi varit där sen nio till två var händerna helt förstörda. Men det var riktigt roligt, även om det blev väldigt segt på slutet. Det var även en mellanstadieklass där som jag var säker på att dom inte skulle kunna uppföra sig under showen, men dom skötte sig jättebra tills det blev mat. Då jävlar betedde dom sig som vi var mitt i en rugbymatch och hade ingen respekt för oss tanter och gubbar.

Det enda jag reagerade negativt på var hur alla som jobbade där betedde sig mot varandra. Dom skämtade lite då och då med varandra i början, men sen började dom smådissa varandra och när Hannah skulle berätta hur mycket pengar de tävlande hade vunnit än så länge så glömde hon säga en siffra. Då sa en som jobbade bakom kameran: "12, Hannah. Lika mycket som ditt IQ."
Även om han säkert skämtade, så såg Hannah inte glad ut men la fort på en glad min för nästa tagning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0