Tjäderförföraren

Jag vet ingenting om tjädrar, förutom att det är en vild fågel som ska vara skygg för människor. Men tjädern som för andra året i rad springer runt utanför skolan vet tydligen inte om det. Den här tjäderhonan brukar komma till våran skola på våren för att ragga upp en stilig tjäderhane, men eftersom dom vanligtvis lever inne i skogen så brukar hon inte få napp förrens hon ger upp och letar på ett nytt ställe. Varje gång det kommer en människa följer hon efter den. Sitter man ner kommer hon och sätter sig bredvid en.

Hon är faktiskt väldigt mysig och charmig, så jag skulle prova att klappa henne en dag. En kille berättar för mig att näbben inte är att leka med och att den kan skada mina fingrar rejält, men eftersom jag redan hade en stor publik runt mig så kunde jag inte backa ur. Jag var verkligen beredd på att förlora ett finger, det är därför jag ser så otroligt korkad ut på bilden. Men hon tyckte om att bli klappad, så hon la sig ner och myste medans jag blev "Tjäderklapparen."



Jag döpte henne för övrigt till Shakira :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0