Drama på gatan

I några månader har jag med jämna mellanrum sett (yes!) rådjur promenera på våran gata. Jag har pratat med grannarna och dom har också sett djuren. Luna har ju av någon konstig anledning börjat käka växter. Hon har redan ätit upp två krukväxter i köket och smakat lite på Antons mammas blommor. När mamma gck ut i trädgården imorse var alla växter borta. Hon ringde till mig och jag försökte förklara för henne att en liten katt inte kan svälja en hel trädgård. Lite senare träffar mamma några grannar som också har märkt att deras trädgård är uppäten. Jag har funderat på detta idag och kom på att jag faktiskt sett rådjuren ganska nyligen och skyndade mig att ringa upp mamma innan hon och resten av gatan skulle jaga Luna med eldfacklor och högafflar. Mamma spred vidare ryktet tills en granne berättade att hon faktiskt sett rådjuren dagen före.

Så Luna går vidare som en oskyldig katt och rådjuren är förhoppningsvis väldigt mätta om dom nu tuggat i sig tio trädgårdar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0